Wer sich für das suprige John Lennon - Imagine Set interessiert (einer der besten 5.1 mixe am Markt):
bei jpc jetzt um 36 eur zu haben.
schöner Preis. Leider ist das Album so gar nicht mein Fall. Klassiker hin, Klassiker her.
Wer sich für das suprige John Lennon - Imagine Set interessiert (einer der besten 5.1 mixe am Markt):
bei jpc jetzt um 36 eur zu haben.
schöner Preis. Leider ist das Album so gar nicht mein Fall. Klassiker hin, Klassiker her.
Interessanter Artikel:
Ziemlich langer longread (!) im Rolling Stone, mit ein paar Aussagen von Peter Jackson, der ja aus dem Let it Be Material eine neue Doku macht.
VA – Looking Through a Glass Onion: The Beatles Psychedelic Songbook 1966-72 (2020)
Released on: April 19, 2021
[Blockierte Grafik: http://exystence.net/wp-content/uploads/2020/09/GlassOnion-300x300.jpg]
In 2020, covering the music of the Beatles is still a relatively common occurrence, but in the late 1960s artists were churning out their own versions of Fab Four tunes almost as quickly as the band themselves could release them. What is now considered a globally familiar songbook of Lennon, McCartney, and Harrison favorites was being cemented practically in real time by acts ranging from emerging greats still finding their identity to minor one-off oddities.
In another feat of archival extremism, the always-thorough Grapefruit division of Cherry Red Records offers up Looking Through a Glass Onion: Beatles Psychedelic Songbook 1966-1972. As its title suggests, this 3-disc anthology is focused on the Beatles’ influence on the burgeoning U.K. psych and progressive scenes that occurred from the 1966 release of Revolver until two years after the band’s breakup. There’s quite a lot here, and of course the results vary in quality and taste. Right out of the gate, Deep Purple and Yes take their respective cracks at “Help” (heavy, plodding, and occasionally grandiose) and the relatively minor Beatles for Sale cut “Every Little Thing” (intricate, dynamic, and sounding very much like early Yes). As with those two acts, a trend of massive growling Hammond organ swells and frenetic guitar solos plays throughout much of the collection, often with less impressive results like Welsh combo Eyes of Blue’s over-the-top reading of “Yesterday” and Spooky Tooth’s dirgey Sabbath-like “I Am the Walrus,” which while interesting wears out its welcome. Elsewhere are tighter renditions that hit their mark like the Gods’ punchy, brass-driven “Hey Bulldog” or pleasing folky tributes like Linda Peters’ (later to find success as Linda Thompson) spare version of “Get Back.”
Tonally, Glass Onion runs the gamut of the era’s exploratory trends from outright jammy psych-rock and prog-rock to buoyant sunshine pop, jazz, and soul-inflected pop, some of which were pioneered by the Beatles’ original versions. Not all of it is great or even good, but there are enough diamonds in the rough to keep it interesting and the liberties taken occasionally lead to some fascinating places.
CD 2
CD 3
VA – Looking Through a Glass Onion: The Beatles Psychedelic Songbook 1966-72 (2020)
Released on: April 19, 2021
[Blockierte Grafik: http://exystence.net/wp-content/uploads/2020/09/GlassOnion-300x300.jpg]
Auf Spotify gibt es immerhin eine umfangreiche Titelauswahl aus dieser Compilation. Gut, um sich einen Eindruck zu verschaffen.
Manches finde ich stark, zum Beispiel Big Jim Sullivan an der Sitar, Spooky Tooth, Camel, Deep Purple (kannte ich aber schon) ... einiges ist gruselig, unnötig, überflüssig. Manches, wie Obladi-Oblada von The Marmalade oder die Covers der Bee Gees, als sie noch in Australien waren, fehlen ganz. Buddy Hollys "Crickets" haben auch ganz gute Arbeit geleistet, oder Booker T. & The MG's ... Underground Sunshine mit "Birthday" ...
Ein Freund (Jahrgang 1951) ist Beatles-Fan und hat wenigstens 50 CDs mit Beatles-Coverversionen. Darunter ist dermaßen viel Schrott, dass nicht mal er sich alles anhören kann. Ich hatte ihm mal eine davon geschenkt, die ich konzeptionell ganz interessant fand:
Bear Family Records machen ja ganz ausgezeichnete Kompilationen, so auch diese. Sind letztlich alles Aufnahmen aus den 60ern, von zum Teil durchaus bekannten Interpreten wie Bill Ramsey oder Howard Carpendale, aber auch viele heute unbekannte Gruppen wie "Didi und die ABC Boys" oder "Eddie und die Atemlosen". Ist witzig, klingt aber überwiegend natürlich furchterregend. Manches ist nicht viel schlechter als die beiden von den Beatles selbst auf Deutsch aufgenommenen Songs.
Wurde sicher schon (vielleicht mehrfach) erwähnt, da auch Peter Gabriel mit "Strawberry Fields Forever" auf dieser Scheibe vertreten ist.
Oh Schreck, ja, ich erinnere mich... "Muppet"-Erfinder Jim Henson hatte sicherlich seine Freude an dieser Interpretation... 😏