chandelier hat die Reihe der Brand X Rezensionen weiter vervollständigt - nun liegt auch Do They Hurt? vor
https://www.genesis-fanclub.de…-Hurt-Rezension-s992.html
chandelier hat die Reihe der Brand X Rezensionen weiter vervollständigt - nun liegt auch Do They Hurt? vor
https://www.genesis-fanclub.de…-Hurt-Rezension-s992.html
Danke für die Rezension. Habe mir die Scheibe gleich mal wieder angehört. - RIP, John Goodsall.
Danke chandelier
Da gab es dann noch mehr Outakes von der Product auf der hier:
aber das schreibst Du ja auch in Fußnote *6.
Auch wieder 3 Songs mit Collins.
Die Rezi gefällt mir sehr gut!
Insbesondere weil eine schöne Balance zwischen Lob und Kritik gefunden wurde.
Alles anzeigenDanke chandelier
Da gab es dann noch mehr Outakes von der Product auf der hier:
aber das schreibst Du ja auch in Fußnote *6.
Auch wieder 3 Songs mit Collins.
Die Rezi kommt noch…
Heist der Song nicht "Cambodia?" (mit B)
Schöne Rezi, kurz und knapp und geradewegs zum Kern der Sache. Danke.
Heist der Song nicht "Cambodia?" (mit B)
Ja, natürlich!
Heist der Song nicht "Cambodia?" (mit B)
bereits korrigiert
Auf dem offiziellen Facebook-Profil von Brand X wird übrigens mit folgendem netten Kommentar auf diese Rezension hingewiesen:
Zitat von Official Brand X (Facebook)A good review of DO THEY HURT album recently up in Genesis-News.com. Nice to see they focused on John's unique compositional approach. This is the album with Goods' "Cambodia", "Act of Will", "Voidarama" and "Triumphant Limp" -- (the latter co-written). Two of those four were going to be in our OCT 2021 tour. Also on the album was Percy's "Noddy Goes to Sweden" a funky little ditty we have already played on previous tours in 2018-19. For 2021, John really wanted to bring forth some new songs the new band was working on, as well as ones we'd not previously played live in a while, like "Algon". It was sounding great!
Our manager, "Spiny" Norman Bedford, had gotten the low-down on the makings of "Do They Hurt" from then Genesis & Brand X mgr Tony Smith. Norm recalls Tony: "Ah yes... quite a good solution to the problems of divisions within... We kept the studio busy round the clock with a lockout, no dead time. The daytime guys recording in the day and slept at night, The nighttime guys recorded at night, slept in day. John was the glue in the middle, he played guitar with both camps, with Giblin and Jones splitting Bass -- and in the end -- despite the mixed bag of nuts -- it still all sounded like Brand X."