Kevin Gilbert / Giraffe

  • The first two CD's in 𝐓𝐡𝐞 𝐊𝐌𝐆 𝐀𝐫𝐜𝐡𝐢𝐯𝐞 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬 will be released on October 25.

    Details and track listing for each will be posted soon.


  • NRG Live At Keystone

    Recorded in 1982 using a single stereo room microphone, this NRG performance is the

    first release in the KMG Archive Series. This recording was made a couple of years prior

    to the release of NRG’s No Reasons Given, Volume 1 LP. The set list for this performance

    includes four original NRG tracks that did not appear on that album. The inner panel of

    the digipak includes a summary provided by NRG’s Jason Hubbard. Running Time: 46 minutes


    01 City On The Hill | 02 Schizophrenia | 03 Wings Of Time | 04 When Strangers Part

    05 Welcome To Suburbia | 06 Crooked Mile | 07 Tongue ’N Cheek | 08 Frame By Frame

    Kevin Gilbert - keyboards, vocals, guitar | Jason Hubbard - guitar, vocals

    Mickey Sorrey - drums | Bob Carol - vocals | NRG Live At Keystone *Audio Preview*


    Beer Jam 2

    Kevin Gilbert and Mickey Sorey set aside studio time in 1986 to drink some beer

    and play some music. They performed NRG songs that were not included in the

    No Reasons Given, Vol. 1 LP. The studio jam session begins with Kevin and Mickey

    running through a few of their favorite songs by Genesis and UK to get warmed-up.

    The conversation between songs by Kevin and Mickey is not to be missed.

    Liner notes by NRG’s Mickey Sorey. Running Time: 53 minutes


    01 Firth Of Fifth | 02 The Only Thing She Needs

    03 UK Suite (Rendezvous 6:02-Danger Money-Caesar’s Palace Blues)

    04 Schizophrenia | 05 Masques | 06 City On The Hill | 07 Crooked Mile

    08 Mephisto’s Tarantella > Kevin Gilbert - vocals, piano | Mickey Sorey - drums, vocals

    Beer Jam 2 *Audio Preview 1* | Beer Jam 2 *Audio Preview 2*



    Available October 25 at kevingilbert.com

  • Gut, dass sie vorab klar kommunizieren, was man bekommt, sprich Bootlegqualität bei NRG (aber die Energie (hihi) ist spürbar), Beer Jam ist akustisch vielversprechender als ich es vom Titel her erwartet hätte.

    you're the ones we've been waiting for...
    Genesis - 98 München - 07 Linz, Düsseldorf x 2, Berlin, München - 22 Berlin x 2, London x 2

  • Mit Versandkosten schluckt man bei popplusone schon bei jeder Bestellung.... teures Sammelvergnügen.

    you're the ones we've been waiting for...
    Genesis - 98 München - 07 Linz, Düsseldorf x 2, Berlin, München - 22 Berlin x 2, London x 2

  • Wer kann ein gutes Einstiegsalbum empfehlen, wo man sich auch vorstellen könnte er hätte dann bei Genesis gesungen ?

    Dam di dam di dam dam.......:huhu:

  • Ganz klar "The Shaming Of The True".


    Edit: Soll nicht bedeuten, dass ich ihn unbedingt als Genesis-Sänger gesehen hätte. Aber auf diesem Album tritt er aus meiner Sicht als Künstlerpersönlichkeit und Sänger am profiliertesten hervor.

  • danke @townman..und warum ?

    Letztlich zeigt er darauf, dass er sowohl Pop als auch in der Tradition des Prog Stehendes umsetzen kann. Er war für meine Begriffe zwar kein überragender Sänger, hatte aber durchaus Ausdruck in der Stimme und konnte z.B. besser in "Rollen" schlüpfen als z.B. Ray. Was für Genesis nicht das Schlechteste gewesen wäre. Dennoch muss ich sagen, dass er an die besten Vocals von Phil und Peter nicht heranreicht.

  • Die Archive Series CDs #3 thud acoustic und #4 Kaviar Demos, Outtakes, Mixes sind nun erhältlich. Im Unterschied zu den ersten beiden Archivveröffentlichungen diesmal einwandfreie Studiosoundqualität. Einen faden Beigeschmack hat die kurze Spielzeit von thud acoustic (27 Minuten), und dass man die Kaviar Outtakes wohl preiswerter als 2. CD der kommenden Wiederveröffentlichung hätte beilegen können.

    you're the ones we've been waiting for...
    Genesis - 98 München - 07 Linz, Düsseldorf x 2, Berlin, München - 22 Berlin x 2, London x 2